Allra käraste Göran !

Allra käraste Göran !
Allra käraste Göran ! Foto Anneli Karlsson

måndag 2 april 2012

Allra käresta Görans första simlektion !

Runt lunch packade Limmerhultskan Kungens badväska och styrde PrinsessCaddien mot Norsholm..... 
Vi startade med ett besök hos Marie på rehab som klämde och kände genom Kungakroppen...Lite stel här och var, vilket inte kanske är så konstigt när man är 9 år fyllda och har jagat ankor i vassarna sen man var 7 månader... Matchvikten på 29.5 kg har han kvar men med en viss omfördelning från unga år...mindre muskler och mer av hmmm ngt annat..... 
Här är Görans redogörelse för sin första simlektion:



Simmat mycket har jag gjort men aldrig inomhus och i typ blått vatten.... och ngt konstigt har dom klätt på mig dom där människorna, hmmmm undrar hur dom tänker...


....nu har hon klätt av mig den där flytsaken, jag behövde inte ens simma när den var på, kunde bara flyta omkring liksom.....


...nu så...kan jag simma på riktigt igen, tja nästan iallafall, fast jag hittar varken vass eller ankor.....men hon har en "leksak" som hon retas med... den får väl duga.....


... nu ska man duscha oxå, hyfsat kul var det, hoppas hon tar med en riktig anka nästa gång så det blir lite mer på riktigt liksom... Lite stretching på det här så kan jag vila i mitt varma ulltäcke och fundera på hur dom tänkte när dom klädde på mig flytsaker med typ sånna där kärringkoppel på ...hmmmmm...Jag blir aldrig klok på dom där tvåbenta.... Simma lugnt// Göran, Kungen på Limmerhult..

1 kommentar:

Anonym sa...

Diggar Görans analys av läget!! :) Kramar Anna & Tosselix