Allra käraste Göran !

Allra käraste Göran !
Allra käraste Göran ! Foto Anneli Karlsson

torsdag 21 november 2013

Sista natten med gänget !


Bäst att hålla igång alla våra vänner.....


...lek och bus med vuxenkompisen...


...och med SOLmamman..


...lattjo liten pryl...

Sista natten med gänget, imorgon flyttar första SOLungen hemifrån och på lördag flyttar alla utom Gunnar som skall vara kvar en extra vecka.. Lite vemodigt men samtidigt skönt. 

Vemodigt för att tiden går så fort och det har varit en fantastisk tid, om man är som jag intresserad av samspelet mellan de vuxna och valparna lär man sig så mycket, är så tacksam för att jag än en gång har fått uppleva detta.  Har varit hemma nästan 8 veckor på heltid förutom ngn jobbnatt i veckan, tur man har sparat semester i snart 10 år...

Skönt för att sista veckan har varit påfrestande, otroligt mycket jobb eftersom jag har valt att ha valparna inomhus, för det mesta i köket även om dom sovit i hallen med Ellen på nätterna. Tycker inte jag gjort mycket annat än städat och umgåtts med dom hela dagarna..
Nu är det dags för dom att prova sina vingar i sina nya flockar, dom behöver det...Man inser att man inte kan tillgodose var och ens behov för att dom skall utvecklas till trevliga uppfostrade jyckar.. SÅ nu mina äskade SOLungar är det dags att klippa av navelsträngen, lycka till i livet !!

1 kommentar:

Marie och PA sa...

Valparna kunde inte fått en bättre start ❤️