Allra käraste Göran !

Allra käraste Göran !
Allra käraste Göran ! Foto Anneli Karlsson

söndag 29 september 2013

Två stora spännande nyheter har hänt hos oss på Limmerhult !




Tisdagen den 24 september föddes nya små Limmerhultare, Ellen och Pikes små solstrålar <3

Jag fördriver min tid med att sitta bredvid plaskdammen/valplådan och förundras över naturens under.. Imponerad över hur Ellen sköter sina små med en känsla och omsorg som om hon aldrig hade gjort något annat... 
Katten Gösta råkade stanna till och glo på ett sätt som inte var riktigt okej i Ellens ögon, om blickar kunde döda hade vi knappast haft någon randig tiger kvar här på Limmerhult, han dröp liksom rann längs med väggarna i köket ut i hallen...Numera är mor och ungar stationerade bredvid min säng, så inga obehöriga göre sig besvär ;)

Jag njuter varje sekund !





Fredagen samma vecka kom Heida från Island, tillsammans med ett 70 tal hästar landade hon på Norrköpings flygplats.. 
Hon verkar ha tagit sin flytt med ro, streetsmart som hon är håller hon sig lite för sig själv i hagen men hon börjar mer och mer närma sig flocken, ska bli spännande och lära känna henne. 

Hedvig säger att Heida är Heida, thats it ! Hon är vacker och se på med sin mörka fuxfärg och ljusa man, tycker mig kunna kan se  i hennes vackra ögon, att det finns en hel del humör och kraft oxå.

Nåväl välkommen till Limmerhult "Heida min" som Hedvig kallar henne ;)

Lite har jag ändrat här på bloggen oxå, tyckte det var dags, hoppas ni som läser gillar det ! 

Inga kommentarer: