Allra käraste Göran !

Allra käraste Göran !
Allra käraste Göran ! Foto Anneli Karlsson

måndag 29 oktober 2012




Döden betyder ingenting.
 Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum.
 Jag är Jag, Du är Du.
 Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande.
 Kalla mig vid mitt vanliga namn.
 Tala till mig sådär som Du alltid gjort.
 Ändra inte Ditt tonfall,
 Håll sorgen borta från Din röst.

 Sluta inte skratta åt våra gemensamma små skämt.
 Skratta som vi alltid har gjort.
 Var med mig. Le mot mig. Tänk på mig.
 Låt alltid mitt namn finnas med Er där hemma.
 Uttala det som ingenting hänt, sorglöst
 Utan spår av skuggor.

 Låt livet gå vidare med samma innebörd som
 tidigare.
 Det går vidare därför att det måste gå vidare.
 Döden är ju ändå bara ett tillfälligt avbrott i vår
 gemenskap.

 Varför skulle du sluta tänka på mig för att Du
 inte längre kan se mig.

 Jag väntar på Dig någonstans väldigt nära.
 Allt är väl. 

9 kommentarer:

Annelie sa...

sÅ FINT OCH SÅ SANT <3 kram

Marie sa...

Åh så fint <3
Har jag fattat ännu? Tror inte det!
Kramar

Anonym sa...

Så vackert hoppfullt och sant. Vi ses alla
på andra sidan så småningom.När är ingen som vet.Idag,imorgon,nästa
år eller om 10år.Ingen som vet.<3

BM sa...

Så himla vackert skrivet och det är ju så det är, ett tillfälligt avbrott.
Kramar <3

Cinas hundar sa...

Slöjan är nog tunnare än vi tror.
Calle är en saknad man.
Kram

Anonym sa...

Så fint skrivet! Vi tänker på er alla Kramar Sara & Mathias

Unknown sa...

Så fint!
Tänker på er ofta
<3

Pia o Ola sa...

Varmt och kärleksfullt..precis som Calle var!

Anonym sa...

Ulf skrev till mig och berättade,Jag beklagar verkligen,tänker på dig
Kram Bella